пʼятниця, 23 лютого 2018 р.

Шановні, батьки!
Якщо ваша дитина відвідує заняття з учителем-логопедом, знайте, що погане мовлення не можна виправити за одне чи два заняття. Для цього потрібен час і спільні зусилля логопеда, дитини та її батьків.
I. Виправлення звуковимови проводиться поетапно:
1-й етап - підготовчий (формування інтересу до логопедичних занять; розвиток слухового уваги, пам'яті, фонематичного сприйняття за допомогою ігор і спеціальних вправ; формування і розвиток артикуляційної моторики - це виконання артикуляційної гімнастики і спеціальних вправ для губ, язика, голосу, дихання і ін) (цей процес протікає у багатьох дітей повільно і вимагає тривалого тренування).
2-й етап - постановка звуків (викликання звуків по наслідуванню або за допомогою спеціальних прийомів).
Послідовність постановки звуків:
свистячі [с], [з], [ц], [с '], [з'];
шиплячі [ш];
сонорні [л];
шиплячі [ж];
сонорні [р], [р '];
шиплячі [ч], [щ].
3-й етап - автоматизація - закріплення звуку в складах, в словах, реченнях (протікає у багатьох дітей повільно і вимагає тривалого тренування). Автоматизація звуку:
* [с], [з], [ш], [ж], [с '], [з'], [л] - автоматизуються спочатку в прямих складах, потім - в зворотних і в останню чергу - в складах зі збігом приголосних;
* [ц], [ч], [щ], [л] - автоматизуються спочатку у зворотних складах, потім - в прямих і зі збігом приголосних;
* [р], [р ']
Автоматизація звуків у словах:
проводиться по слідах автоматизації в складах в тій же послідовності.
У міру оволодіння дитиною вимови кожного складу з виправленим звуком він вводиться і закріплюється в словах з даними стилем.
Автоматизація поставлених звуків у реченнях:
кожне відпрацьоване у вимові слово включається в речення, потім - в невеликі оповідання, потішки, чистомовки, віршовані тексти зі словами, що включають виправлені звуки.
4-й етап - диференціація поставлених і автоматизованих звуків (у випадках заміни одного звуку іншим).
5-й етап - автоматизація звуків в самостійному (спонтанному) мовленні - в монологах, діалогах, іграх та інших формах дитячої життєдіяльності.
Щоб домогтися правильного положення губ, язика, швидкї і вільної вимови звуку в мовленні, потрібно багато тренуватися. Тренуйтеся, будь ласка, вдома! Якщо звук ще не вимовляється, виконуйте артикуляційну гімнастику.
Якщо звук вже поставлений - закріплюйте його: вивчіть з дитиною мовленнєвий матеріал, записаний у зошиті домашніх завдань, стежте за звуками в повсякденному мовленні.
Не забувайте виконувати всі рекомендації вчителя-логопеда!

Немає коментарів:

Дописати коментар